دوره 15 (1403-1404)
دوره 14 (1402-1403)
دوره 13 (1401-1402)
دوره 12 (1401-1400)
دوره 11 (1400-1399)
دوره 10 (1399-1398)
دوره 9 (1398-1397)
دوره 8 (1397-1396)
دوره 7 (1396-1395)
دوره 6 (1395-1394)
دوره 5 (1394-1393)
دوره 4 (1393-1392)
دوره 3 (1392-1391)
دوره 2 (1391-1390)
دوره 1 (1390-1389)
موضوعات = رقابت
تعداد مقالات: 2
ارزیابی تأثیر خصوصیسازی و فشار رقابتی بر قدرت بازاری در صنایع کارخانهای ایران
دوره 15، شماره 57 ، دی 1403
چکیده
هدف اصلی مطالعه حاضر ارزیابی تأثیر خصوصیسازی و فشار رقابتی بر قدرت بازار در بخش صنعت ایران است. برای تحقق این هدف ضمن استفاده از دادههای دروره زمانی 1381-1397صنایع کارخانهای مرکز آمار از رویکرد هال-راجر و روش تخمین پنل دیتا استفاده شد. نتایج تحقیق دلالت بر وجود قدرت انحصاری قابل توجه در بخش صنعت ایران دارد و علاوه بر این تجربه خصوصیسازی ... بیشترارزیابی تاثیر درجه تمرکز و هزینههای تبلیغات بر سودآوری در بخش صنعت ایران (رهیافت دادههای تابلویی پویا)
دوره 1، شماره 1 ، دی 1389، ، صفحه 30-9