اولی، محمدرضا؛ نیکومرام، هاشم؛ جهانشاد، آزیتا و پورزمانی، زهرا (1396). "مدل قیمتگذاری داراییهای سرمایهای در چارچوب حسابداری ذهنی". دانش مالی تحلیل اوراق بهادار، دوره 10، شماره 36، 12-1.
پاکدل، عبدا...؛ ایزدینیا، ناصر و دستگیر، محسن (1395). "رتبهبندی عوامل مؤثر حسابگری ذهنی در تشکیل پرتفوی توسط سرمایهگذاران کم تجربه به کمک تکنیک ویکور". تحقیقات حسابداری و حسابرسی، دوره 8، شماره 32، 117-90.
جلیلی، آرزو و مشیری، اسماعیل (1392). "ابتکارات ذهنی در بکارگیری رویههای حسابداری مدیریت". دانش حسابداری و حسابرسی مدیریت، دوره 2، شماره 6، 50-41.
چالاکی، پری؛ منصورفر، غلامرضا و کرمی، امیر (1397). "بررسی تأثیر توانایی مدیریت بر درماندگی مالی با تأکید بر انعطاف پذیری مالی". دانشحسابداریمالی، دوره 5، شماره 1، 180-153.
حیدرپور، فرزانه؛ تاریوردی، یداله و محرابی، مریم (1392). "تأثیر گرایشهای احساسی سرمایهگذاران بر بازده سهام". دانشمالیتحلیلاوراقبهادار، دوره 6، شماره 17، 13-1.
رهنمای رودپشتی، فریدون و جلیلی، آرزو (1389). "حسابگری ذهنی و ارزیابی متوازن، تحلیل تعاملی و رفتاری". مجله علمی پژوهشی حسابداری مدیریت، شماره 4، 92-81 .
کیان، علیرضا؛ پورحیدری، امید و کامیابی، یحیی (1396). "بررسی تأثیر حسابداری ذهنی بر رفتار سرمایهگذاران از دید گزارشگری مالی". پژوهشهای حسابداری مالی، دوره 9، شماره 2، 22-1.
مرادی، مجید (1396). "عوامل مؤثر بر روانشناسی مالی و رفتار مالی". مطالعات اقتصاد، مدیریت مالی و حسابداری، دوره 3، شماره 1، 33-11.
مشیری، اسماعیل و جلیلی، آرزو (1388). "حسابگری ذهنی: چالشی نو بر مدلهای کلاسیک مدیریت مالی". حسابداری مدیریت، دوره 2، شماره 2، 49-37.
نظری، رقیه؛ هژبرکیانی، کامبیز؛ امام وردی، قدرت اله و پیکارجو، کامبیز (1398). "تأمین مالی فناوری و تجاریسازی نوآوری: مقایسه مدلهای فضایی در منتخبی از کشورها". فصلنامه علمی پژوهشی پژوهشهای رشد و توسعه اقتصادی، دوره 9، شماره 34، 58-35.
Barberis, N. & Huang, M. (2001). “Mental Accounting, Loss Aversion, and Individual Stock Returns”.
The Journal of Finance, 56(4), 1247-1292.
Bonner, S., Proell, S. C., Koonce, L. & Wang, T. (2014). “Mental Accounting and Disaggregation on the Income Statement”. The Accounting Review, 89(6), 2087–2114.
Brockman, P. & Emre, U. (2009). “Dividend Policy, Creditor Rights, and The Agency Costs Of Debt”. Journal of Financial Economics, 92(1), 276-299.
Chen, W. (2013). “Can Corporate Governance Mitigate the Adverse Impact of Investor Sentiment on Corporate Investment Decisions? Evidence from Taiwan”. Asian Journal of Finance & Accounting, 5(2), 101-126.
Das, S., Markowitz, H., Scheid, J. & Statman, M. (2010). “Portfolio Optimization with Mental Accounts”. Journal of Financial and Quantitative Analiysis, 45(2), 311-344.
DeLisle, J., Diavatopoulos, D., Fodor, A. & Krieger, K. (2015). “Prospect Theory, Mental Accounting, and Option Prices”. Available at SSRN: https://ssrn.com/abstract=2561887 or
http://dx.doi.org/10.2139/ssrn.2561887
Ferris, S., Noronha, G. & Unlu, E. (2010). “The More, the Merrier: An International Analysis of the Frequency of Dividend Payment”. Journal of Business Finance & Accounting, 37(1), 148–170.
Gou, Y., Jiang, Y., Li, R., Miao, D. & Peng, J. (2013). “The Nonfungibility of Mental Accounting”. Social Behavior and Personality, 41(4), 625-634.
Grinblatt, M. & Han, B. (2005). “Prospect Theory, Mental Accounting, and Momentum”. Journal of Financial Economics, 78(1), 311–339.
Grinblatt, M. & Keloharju, M. (2001). “What Makes Investors Trade?”. Journal of Finance, 56(2), 589-616.
Mascareñas, J. & Yan, F. (2017). “How People Apply Mental Accounting Philosophy to Investment Risk?”. International Journal of Economics and Financial, 7(3), 145-151.
McKnight, P. J. & Weir, C. (2009). “Agency Costs, Corporate Governance and Ownership Structure in large UK Publicly Quoted Companies: a Panel Data Analysis”. The Quarterly Review of Economics and Finance, 49(2), 139-158.
Odean, T. (1998). “Are Investors Reluctant to Realize Their Losses?”. The Journal of Finance, 53(5), 1775-1798.
Rizzi, J. V. (2008). “Behavioral Basis of the Financial Crisis”. Journal of Applied Finance, 18(2), 84-96.
Shefrin, H. & Statman, M. (1985). “The Disposition to Sell Winners Too Early and Ride Losers Too Long: Theory and Evidence”. The Journal of Finance, 40(3), 777-790.
Thaler, R. (1985). “Mental Accounting and Consumer Choice”. Marketing Science, 4(3), 199-214.