@article { author = {Karim, Mohammad Hossein and Farahani Fard, Saeid and Borji, Nasrin and Karimfar, Mohammad Reza and Sardar Shahraki, Ali}, title = {Analyzing Challenges and Strategies for Business Improvement of Iranian Tea Industry}, journal = {Economic Growth and Development Research}, volume = {5}, number = {مکرر اول شماره 20}, pages = {40-31}, year = {2015}, publisher = {Payame Noor University}, issn = {2228-5954}, eissn = {2251-6891}, doi = {}, abstract = {Despite of innumerable potentials of Iran Tea Industry (ITI) it could not stabilized its production, commerce and processing position in global tea industry. There exist more than 60000 families that involve with ITI, therefore codification of ITI strategy and appropriate structure of it, is vital subject to study. The current study has determined weakness, opportunity, threat and strength of tea industry. According to the researches, integrated supply chain management perspective is the most important problem of ITI. The main factor is correct evaluation of inputs in production processing. Research results imply that employment of young and skilled forces with appropriate organizational formation from general director to gate keeper and use of advanced technologies in Iran tea industry can create marketing and opportunities for optimum and sustainable exploitation of natural resources. This study expresses three factors of promotion in ITI: support structures, Governing the integrated management thinking and role of government in ITI supply chain}, keywords = {Challenges and Strategies,Business,Tea Industry}, title_fa = {بررسی چالش‌ها و راهبردهای بهبود کسب و کار صنعت چای کشور}, abstract_fa = {صنعت چای ایران علیرغم داشتن استعدادهای بالقوه در زمینه تولید، فرآوری و تجارت چای نتوانسته است طی سالیان گذشته جایگاه خود را در صنعت جهانی تثبیت کند و حتی در چند سال اخیر دچار بحران شده است. وابستگی مستقیم بیش از 60000 خانواده به کشت و تولید چای و همچنین جایگاه خاص چای در سبد مصرفی خانواده‌های ایرانی، ضرورت تدوین راهکار و ساختار مناسب برای صنعت چای ایران را دو چندان کرده است. از این رو در این تحقیق، نقاط قوت، ضعف، فرصت و تهدید صنعت چای مورد بررسی قرار گرفته است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که نبود دیدگاه مدیریت یکپارچه در زنجیره عرضه صنعت چای مهم‌ترین و اساسی‌ترین عامل تضعیف این صنعت بوده است. یافته‌های پژوهش دلالت بر این موضوع دارد که ایجاد ساختارهای پشتیبان در بخش‌های مختلف زنجیره عرضه چای و حاکم شدن تفکر مدیریت یکپارچه و نقش دولت می‌تواند به عنوان عاملی در شکل‌گیری مکانیزم‌های تقویت کننده مزیت رقابتی صنعت چای مطرح شود.}, keywords_fa = {چالش‌ها و راهبردها,کسب و کار,صنعت چای}, url = {https://egdr.journals.pnu.ac.ir/article_4666.html}, eprint = {https://egdr.journals.pnu.ac.ir/article_4666_88c5f9653143e90e2d1f8c20da891f23.pdf} }