با همکاری مشترک دانشگاه پیام نور و انجمن اقتصاد انرژی ایران
تجارت بین‌الملل
انتخاب شرکای تجاری در چارچوب نظریه همگرایی باشگاهی

خدیجه نصراللهی؛ کریم آذربایجانی؛ محمدرضا زین العابدینی

دوره 6، شماره 24 ، مهر 1395، ، صفحه 39-54

چکیده
  هدف این مطالعه ارزیابی همگرایی باشگاهی بین کشور ایران و شرکای تجاری آن طی دوره زمانی 1392- 1357 با استفاده از آزمون لوگ تی (Log(t))و الگوی با متغیر وابسته محدود بوده است. سپس با استفاده ازالگوی با متغیر وابسته محدود عوامل مؤثر بر شکل‌گیری این باشگاه‌های اقتصادی تحلیل شده است. با برآورد الگو در قالب داده‌های تابلویی وجود همگرایی باشگاهی درآمدی ...  بیشتر